Plaatsing afvalcontainer voor onze tuinders

Beste tuiniers,

Het bestuur is voornemens om bij wijze van proef, een afvalcontainer van OMRIN te gaan huren. Deze container is bedoeld voor ‘klein tuinafval’ en dat hoeft u dus niet langer in fietstassen of in plasticzakken ‘achter in de kofferbak’ van het terrein mee te nemen. “Wat een gemak”, zou ik willen zeggen.

Deze container is nadrukkelijk niet bedoeld voor GROTER afval ( zoals verrotte kozijnen, af te voeren wandplaten van vervallen tuinhuisjes, grote(re) stukken landbouwplastic, kapotte compostcontainers e.d.), waarvoor u normaal ook apart naar de Milieustraat zou rijden. Door hier met zijn allen op toe te zien zullen we het aantal ledigingen laag kunnen houden, en de service voor de goedwillenden hoog. En als we daar met zijn allen wat opletten kunnen we het gebruik van zo’n container ook voor de toekomst betaalbaar houden.

Met vriendelijke groet,

De secretaris van Volkstuinvereniging Heerenveen.