Stichting Nwanaekwu

Stichting Nwanaekwu, gevestigd in Heerenveen, stelt zich als doel om minder valide mensen meer te mobiliseren in Nigeria. Deze stichting is opgericht door Donatus Oleri. Donatus Oleri is ook een tuinier van de volkstuinvereniging Heerenveen.

Donatus zegt het volgende over zijn stichting:

“Tijdens mijn bezoek aan Nigeria zag ik hoe de gehandicapte medemens moet overleven in de maatschappij. Zo mensonwaardig dat ik dacht hier moet ik wat aan doen om mensen met een handicap te helpen om hun levensstandaard te verbeteren zodat ze een menswaardig bestaan kunnen hebben en deel uit kunnen maken van de maatschappij in Nigeria. Mensen met een handicap in Afrika behoren tot de armste categorie ze worden verwaarloosd, veelal afgewezen, ongeschoold en leven in een moeilijke omgeving zonder toegang tot de maatschapij. Ze kunnen hun onderwijs niet financieren, het verkrijgen van middelen om te wandelen of te bewegen zijn er niet. Velen kruipen op de grond wandelen met handen om zich zo voort te bewegen.

Wij vinden dit zo onmenselijk, zo’n onwaardige manier van leven dat moet veranderd worden.

Deze mensen worden genegeerd door de maatschappij. Met uw hulp willen we dit stigma veranderen. Hulp bieden betekent voor hen dat ze kunnen bewegen en kunnen werken, maar bovendien dat ze een volwaardig bestaan kunnen opbouwen. Dat wij ze kunnen stimuleren en hen te onderwijzen. Ook willen we deze minder valide mensen trainingen geven m.b.t zelfstandigheid, sociale vaardigheden en het leren van een beroep.”

U kunt meer informatie vinden over dit dankbare doel, of wilt u hen helpen, kijk u dan op de volgende website voor meer informate: www.stichtingnwanaekwu.com

Reacties gesloten.