Het boek ‘Volkstuinverhalen’.

Een tip voor iedere (ook beginnende) tuinieder.

Volkstuinders onderhouden een mooi stuk groen dat veel betekent voor de bewoners in de omgeving. Ze zijn pareltjes van biodiversiteit, tafeltje-dekjes voor vogels en vlinders. Dat groen moet je koesteren.

Marieke de Geus en Suzanne de Boer, enthousiaste volkstuinders op tuinpark Amstelglorie in Amsterdam, hebben ‘Volkstuinverhalen, over het groene stadsleven’. Al het mooie van volkstuinieren komt voorbij: zaaien en kweken, koken met onkruid (voor jezelf en voor je tuin), natuureducatie, wildplukken met kinderen, een Air Bee ’n Bee voor solitaire bijen, een levend archief van inheemse planten, wonen in een Tiny House, thee uit eigen tuin, koken met eigen oogst of die inmaken om er later van te genieten, composteren, tuinhulpen kweken in een wormenhotel, hergebruik en upcycling, waden en wadi’s, begroeide daken en een portret van pioniers in natuurlijk tuinieren.

Marieke de Geus is bekend van haar blog Volkstuinverhalen, waarin zij schrijft over de avonturen die ze in haar stadstuin beleeft. Met haar verhalen en foto’s heeft ze al menig persoon geïnspireerd ook te gaan volkstuinieren. Volkstuinverhalen.nl
Suzanne de Boer probeert als stadsboerin met Bees, Birds & Butterflies mensen te enthousiasmeren van hun tuin een dierentuin te maken. Beesbirdsbutterflies.nl

Het boek telt 192 pagina’s en is gebonden in hardcover, Het heeft twee leeslinten en is in fullcolour uitgevoerd. Het is een uitgave van KNNV uitgeverij en voor € 21,95 verkrijgbaar bij de boekhandel en via bol.com.

Neem een kijkje in het inkijkexemplaar door op het plaatje van het boek hierboven te klikken.

Reacties gesloten.